
Per exemple: fixeu-vos en la roba que porteu, els electrodomèstics de casa, o els vostres mòbils i apunteu en una llista els països on s'han produït. A classe posarem en comú els països on es produeixen la majoria dels articles que consumim i intentarem posar-ho en relació amb el llarg viatge que fa el protagonista del llibre , l'armilla polar vermella.
Aquí us porto un vídeo que uns camarades de la resistència van fer. Es titula China Blue i s'hi pot veure el funcinament d'una fàbrica de texans a la Xina des de l'experiència d'una jove xinesa que hi treballa.

-On treballen la Jasmine i l'Orchid?
-T'agradaria treballar amb elles? Per què?
-Explica amb les teves paraules com és el lloc on treballen.
-On vivien abans d'anar a la graan ciutat?
-Per què van decidir anar a viure a la ciutat?
-Creus que la globalització té alguna cosa a veure amb aquest documental? Per què?
-Tens alguns texans a l'armari? On estan fets?
Un altre enemic per a les realitats socials locals són els imperis econòmics estrangers. Si bé és cert que poden facilitar la vida de la nostra comunitat, alguns cops aparèixen grans empreses de fora que aconsegueixen tenir el monopoli d'una activitat d'explotació dels nostres recursos. A més, a vegades succeeix que fins i tot es porta els treballadors del seu propi païs, la qual cosa no remet cap benefici per als nostres veïns ni per al comerç local.
