Recordeu que tenim un llibre per llegir? És curiós que aquest llibre també és un clar exemple de la globalització. Per exemple, agafeu un paper en blanc, copieu amb bolígraf les següents preguntes i responeu-les:

-Qui l'ha traduït al català? D'on és?
-Quina editorial l'ha editat? D'on és?
-Quins taller d'impressió l'ha imprès? D'on és?
-Quin és el país que més paper produeix? (aquí trobareu una pista) Tot i que segurament només us han sortit tres països diferents, podem endevinar que no és amb la fabricació de llibres que el neocolonialisme enriqueix a uns quants, ja que tots els processos tenen lloc entre els països desenvolupats i tots els costos són elevats.

-D'on són els magatzems que encarreguen l'armilla?
-D'on surt el petroli que servirà per obtenir el fil de poliéster per fer l'armilla?
-On està el taller de costura que fabrica l'armilla?
-A quin port porten el contenidor ple d'armilles polars?

Fixeu-vos que en, aquest cas, només amb quatre preguntes ja hem donat mitja volta al món, i que tres dels quatre països que ens apareixen estan considerats països en vies de desenvolupament. Podries encerclar a les respostes que has fet quins són?
Ara pararem atenció a una part del llibre que ens interessa per retrobar-nos amb un tema que ja hem tractat en l'activitat número 2, les maquiladores. Llegiu amb atenció la part del llibre que va de la pàgina 69 a la 80 i redacteu una reflexió de 300 paraules al preefessor tenint en compte que heu de respondre les següents qüestions:

-Creus que els encarregats la tracten bé?
-S'assembla la seva situació a la de la Jasmine, la protagonista del documental China Blue?
-On està la fàbrica de la Taslima? I la de la Jasmine?
-Creus que estan en països desenvolupats o subdesenvolupats? Per què?
-Creus que està bé que hi hagin persones en aquestes situacions?
-Creus que les podem ajudar d'alguna manera? Com?